top of page

קטניות ומעי רגיש

בישול קטניות עבור מעי רגיש הוא אתגר.

בקטניות יש סוכרים בשם GOS שלרוב משפיעים על היווצרות גזים ונפיחות ולכן לא מומלצים במצב זה.


עם זאת, לקטניות ערכים תזונתיים מצוינים של סידן, ברזל, חלבון, סיבים תזונתיים מסיסים ולכן שווה בהחלט לבדוק אם בכמות קטנה ניתן לצרוך אותם במיוחד אם אתם טיבעונים.

הכנת הקטניות היא במספר שלבים, בהתחלה זה נראה מסובך אבל בפועל מדובר בפעולות פשוטות שיש פשוט לתכנן אותן מראש או להכין פעם אחת בכמות גדולה ולהקפיא.


בחירת הקטניות

הקטניות שיתאימו יותר לאכילה בשלב הראשוני יהיו הקטנות יותר כגון עדשים או מאש. עדשים קטנות יש בצבעים שונים- כתום/ ירוק/ חום/ שחור. שימו לב, לבחור היטב עדשים כתומות עדינות שמגיעות בשלמותן כי במידה והן מגיעות כבר אחרי ששני חלקי הגרעין התפרקו לא תמיד תוכלו להנביטן.


השריה

בררו את הקטניה, בידקו שאין אבנים שמסתתרות בינהן, העבירו את הכמות שתרצו לבשל לקערה וכסו במים בנדיבות, בערך פי שתיים מכמות הקטניות. השרו ללילה.


הנבטה

בבוקר שיפכו את המים והעבירו את הקטניות לכלי סגור ומכוסה, חשוב לעשות זאת מיד שהקטניות יהיו עדיין לחות מההשריה.

את הקופסא ניתן להעביר למקרר למשך יום, בחורף ניתן להשאירה בחוץ.

כעבור יום לערך יצא צ'ופצ'יק קטן מהדופן של הקטנית- זה הנבט!:) אם ראיתם אותו זה סימן שתהליך ההנבטה הושלם וניתן לבשל את הקטנית. אם זה לא קרה לאחר יום חכו עוד חצי יום או יום נוסף אבל שיטפו שוב את הקטניות במים שיהיו בסביבה לחה.


בישול

העבירו את הקטנית לסיר עם מים פושרים גם כאן לערך נפח מים כפול מנפח הקטניות, הביאו לרתיחה, שיפכו את המים והוסיפו מים חדשים ואז בשלו עד לרכות. כאן ניתן להוסיף תבלינים או להכניס לתבשיל לפי מתכון אותו בחרתם.


ניתן להקפיא את הקטניות בכל אחד מהשלבים לעיל ולהמשיך לאחר ההפשרה.

לרוב קטניות הולכות מצוין מעל אורז בתבשיל עם ירקות או בממרח שיעורבב עם טחינה.


בהצלחה!

מלי

קטניות למעי רגיש
קטניות למעי רגיש


203 צפיות0 תגובות
bottom of page