top of page

תרגיל לשחרור והקלה במצבים של בעיות וכאבים גופניים

לעיתים לבעיה רפואית שאנו סובלים ממנה אין אבחנה רפואית או טיפול רפואי מסייע אבל הכאב מלווה ומפריע מאוד לאיכות חיינו.

אם זה המקרה ובמיוחד אם יש מחשבה שהסיבה לכאבים היא רגשית ונפשית

(אפילו ברמה לא מודעת) ניתן להיעזר בתרגיל הזה כדי להקל על הכאב. לרוב לאחריו יש תחושת הקלה והתרוקנות או עייפות ואז מומלץ לאפשר מנוחה.


התרגיל הזה ניתן לי על ידי דודתי היקרה והחכמה, היא חיה בחו"ל ומתמודדת עם הרבה בעיות רפואיות וכשאני סבלתי מכאבים קשים המליצה לי לנסות אותו ואכן הוא הקל מאוד.

הוא מגיע מהקליניקה של פרופ' סארנו, הוא רופא אמריקאי ידוע, מומחה ברפואת כאב. כיהן כפרופסור לרפואת שיקום בבית הספר לרפואה בניו-יורק וטיפל במשך עשרות שנים בריפוי כאבים באמצעות המודעות לקשר בין גוף לנפש. ד"ר סארנו נחשב לאחד מחשובי המטפלים בתסמונת כאבי שרירים שמקורם במתח, הידועה בשם TMS (Tension Myositis Syndrome).


כאבים כרונים


לפני ביצוע התרגיל: חשוב לפנות 35 דקות פנויות, ממש ככה לא יותר ולא פחות😊 להיות במקום שקט ונעים, בפרטיות להכין כמה דפים או מחברת וכלי כתיבה ניתן לעשות את התרגיל בעת הצורך או אפילו כמה פעמים בשבוע

התרגיל: לכתוב על דף נושאים שיתכן וגרמו לך למתח או חרדה מכל הנושאים יש לבחור נושא אחד, רצוי לבחור את זה שהכי מפריע והתגובה הרגשית אליו היא הכי חזקה למדוד 20 דקות בשעון של הטלפון ולהשתיק אותו, לכבות התרעות שלא יפריע בכלל במשך הזמן הזה יש לכתוב על דף בכתב יד כל מה שניתן על הנושא שבחרת, מה מעצבן ומסתכל, מה קשה, איך קשה, מה כואב , מה מפריע לך, אפשר לקלל לבכות, התרגיל לא אמור להיות יפה או מיועד לקריאה של אחרים, הוא מיועד לשחרר החוצה מחשבות ורגשות.

אם קשה ואין מה לכתוב, אפשר לכתוב את מה שמרגישים שוב ושוב ושוב על הדף, העיקר להוציא החוצה.

אחרי שעברו 20 דקות, שמים שעון ל10 דקות נוספות ועושים מדיטציה של הרפיה בישיבה או שוכבים ומתרכזים בנשימה או במוזיקה נעימה ורגועה. לאחר המדיטציה, קורעים את הדף ומתפנים למה שהגוף זקוק לו, מנוחה, תנועה, הרפיה. אם הרגשת טוב מומלץ לחזור על התרגיל מדי שבוע או אחת לכמה זמן.


בריאות טובה

191 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page