top of page

קרפים מכוסמת ירוקה מותססת

כשמתחילים להתנסות בתזונה בריאה ללא גלוטן יש צורך לעיתים בתחליף ללחם שיהיה בריא. לחם היום הוא מוצר מאוד מעובד ובמיוחד לחם ללא גלוטן. המתכון הזה יכול להוות תחליף ללחם כי הוא למעשה כמו טורטייה או קרפ שאפשר למלא בממרחים וירקות ולאכול ככה.

קרפים מכוסמת ירוקה
קרפים מכוסמת ירוקה

למי המתכון מתאים?

לכולם! למי שנימנע מגלוטן ומחפש חלופה ללחם למי שמעוניין לשקם את אוכלוסיית החיידקים במעי שלו בבעיות של מעי רגיש או אוכל מאכלים דלים בFODMAP.

לסוכרתיים שמחפשים חלופה ללחם עם אינדקס גליקמי נמוך, בכוסמת ירוקה יש הרבה סיבים תזונתיים מסיסים.

הכנה:

מתחילים עם השרייה של 2 כוסות כוסמת ירוקה למשך 6 שעות-לילה. למי שסובל מצליאק אני מציעה לשטוף את הכוסמת היטב לפני ההשריה. לאחר מכן מסננים, טוחנים בבלנדר (נחוץ מרקם חלק) בתוספת 2 כוסות מים. מעבירים לקערה ומכסים במגבת, מניחים להתססה למשך 8-10 שעות.

השריה של גרגרי כוסמת ירוקה
השריה של גרגרי כוסמת ירוקה

למה להתסיס?

ההתססה מקלה על תהליך העיכול בהתחלת פירוק העמילנים שיש בדגן, בנוסף החיידקים הפרוביוטים שנוצרים חשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול שלנו. ההתססה מקלה על תהליך העיכול בהתחלת פירוק העמילנים שיש בדגן, בנוסף החיידקים הפרוביוטים שנוצרים חשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול שלנו.

המשך הכנה: מוסיפים 2 ביצים רצוי אורגניות ומערבבים היטב, מלח לפי הטעם. משמנים מחבת שטוחה לקרפים או מכשיר קרפים חשמלי (מומלץ מאוד) עם מעט שמן קוקוס, אני משמנת עם מגבת נייר, ומכינים קרפים דקיקים. אני ממליצה להכין קרפ אחד ולטעום ולתקן תיבול. הצעות הגשה:

ניתן להגיש עם ממרח טופו, אבוקדו, טחינה או בגרסה מתוקה של חמאת שקדים או חמאה ודבש בשביל להקל על ההתארגנות, אפשר להכין כמות גדולה ולהקפיא את הקרפים בין ניירות אפיה ולהוציא ולהכין מעיין סנדויצ'ים לקחת.



הצעות שדרוג: אפשר להוסיף לבלילה זעתר, כורכום, כמון.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page